Tramwajom w Warszawie przewiduje się serię remontów torów, które mają na celu zarówno wymianę zużytych elementów, jak i modernizację infrastruktury. Prace zostały zaplanowane tak, aby minimalnie zakłócić normalny ruch tramwajowy i zakończą się na początku września. Większość zadań przewidziano na dni wolne, weekendy oraz podczas wakacji, aby ograniczyć uciążliwość dla pasażerów.
W tym roku zaplanowano kompleksowy remont torów o łącznej długości ponad 5 km, a także naprawę bieżącą na 15 km torów. Ponadto, wymienionych zostanie 1,2 km szyn i 30 zwrotnic. Regeneracji szyn poddanych zostanie 6 km, a 15 km szyn zostanie poddanych szlifowaniu.
Prace remontowe obejmą nie tylko wymianę zużytych elementów infrastruktury, ale także modernizację. Przykładem takiego ulepszenia jest budowa platform przystankowych na ulicy Obozowej, które przystosowane zostaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przebudowa przystanków przy ulicy Dalibora również przyczyni się do poprawy dostępności dla pasażerów.
Kolejnym obszarem prac jest remont torów dojazdowych do zajezdni Annopol. Te prace obejmują wymianę torów wzdłuż ulic Odrowąża, Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Wymienione zostaną podkłady, szyny oraz część sieci trakcyjnej. W ramach modernizacji, torowisko zostanie całkowicie odnowione, a dodatkowo zostanie zapewnione odwodnienie, które wcześniej nie było dostępne.
Prace przy ulicy Filtrowej będą skupiały się nie tylko na wymianie zużytych szyn, ale także na budowie odwodnienia, aby zapobiec zalaniu torowiska po intensywnych ulewach. Natomiast na al. Waszyngtona zaplanowano naprawę torów przy skrzyżowaniach z ul. Kinową i Międzynarodową, wykorzystując istniejącą infrastrukturę odwodnieniową.
Remonty torów tramwajowych w Warszawie mają na celu nie tylko zapewnienie bezpiecznej i sprawnie funkcjonującej sieci tramwajowej, ale także ulepszenie dostępności dla pasażerów oraz poprawę jakości infrastruktury. Źródło: [Układanie torowiska | Autor: Tramwaje Warszawskie](https://www.tramwaje.waw.pl/aktualnosci/ukladanie-torowiska)
Źródło artykułu: link