W niedzielę, 10 grudnia zacznie obowiązywać nowy roczny rozkład jazdy pociągów na Mazowszu. Pasażerów czekają zmiany w kursowaniu Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) i Kolei Mazowieckich. Najważniejszą zmianą jest otwarcie nowego przystanku Warszawa Grochów na linii otwockiej. Przystanki Warszawa Olszynka Grochowska, Gocławek i Wawer zostały również przebudowane, co zapewni lepsze warunki podróżowania.
Ważną informacją jest powrót pociągów SKM linii S1 na podmiejską linię średnicową. Od teraz będą obsługiwały wszystkie przystanki między Warszawą Zachodnią a Warszawą Wschodnią. Pociągi zatrzymywać się będą na przystankach Ochota, Śródmieście, Powiśle i Stadion. Trasa Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer również powróci na swoją stałą trasę z zatrzymaniem na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska. Dzięki temu pasażerowie będą miały łatwiejszy dostęp do transportu publicznego. Niezwykłym udogodnieniem dla mieszkańców Warszawy będzie otwarcie zupełnie nowego przystanku Warszawa Grochów przy ulicy Wiatracznej i Makowskiej, blisko Wojskowego Instytutu Medycznego.
PKP PLK S.A. zapowiedziały również kontynuację prac w przyszłym roku, które mają na celu poprawę komfortu podróżnych. Planowane są m.in. prace związane z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz wykończeniem przejść podziemnych dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Projektowane są także nowe wiaty przystankowe, nawierzchnie peronowe i dojścia na nowych przystankach.
Nowy rozkład jazdy przewiduje również zwiększenie liczby pociągów SKM na różnych trasach. Na linii SKM S1 przewidziano 36 par pociągów, a na linii S10 – 20 par pociągów. Na linii SKM S2 do Lotniska Chopina pojedzie 18 pociągów, a na linii S3 do Radzymina – 11 pociągów. Na linii SKM S4 przewidziano 13 par pociągów.
Nowy rozkład jazdy pociągów na Mazowszu przynosi wiele zmian, które mają na celu poprawę komfortu podróżowania i zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Pasażerowie powinni koniecznie sprawdzić zmiany przed planowaną podróżą.
Źródło: Koleje Mazowieckie (link to the source article)
Źródło artykułu: link